söndag24 september

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

5 tips – så jobbar Lidl med blixtkampanjer i sociala medier: ”Tillåter oss att gå utanför ramarna”

Publicerad: 29 september 2022, 13:30

Lidl:s närvaro på sociala medier präglas till stor del av det som kallas blixtkampanjer eller realtidsmarknadsföring. När #Swedengate trendade var man snabba med att lyfta fram sin rabatterade falukorv; när säsong två av Snabba Cash hade premiär gjorde man pastisch på densamma. Teamchefen Matthias Glöckler tipsar om hur andra kan lära av Lidl och förklarar varför man prioriterar de snabba inläggen: ”Vi får en chans att faktiskt kommunicera med vår målgrupp på ett sätt som de uppskattar.”

Ämnen i artikeln:

ToppnyheterLidlOTWJMWGolinGarbergsSociala medier

ART

Andreas Rågsjö Thorell

andreas.thorell@resume.se


Hur ska varumärken bäst använda sina konton på sociala medier för bygga en relation med målgruppen, bygga kännedom om produkterna och driva försäljning? Inom dagligvaruhandeln handlar det mesta av innehållet

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev