Nyheter
5 tips – så jobbar Lidl med blixtkampanjer i sociala medier: ”Tillåter oss att gå utanför ramarna”
Publicerad: 29 september 2022, 13:30
Lidl:s närvaro på sociala medier präglas till stor del av det som kallas blixtkampanjer eller realtidsmarknadsföring. När #Swedengate trendade var man snabba med att lyfta fram sin rabatterade falukorv; när säsong två av Snabba Cash hade premiär gjorde man pastisch på densamma. Teamchefen Matthias Glöckler tipsar om hur andra kan lära av Lidl och förklarar varför man prioriterar de snabba inläggen: ”Vi får en chans att faktiskt kommunicera med vår målgrupp på ett sätt som de uppskattar.”
Hur ska varumärken bäst använda sina konton på sociala medier för bygga en relation med målgruppen, bygga kännedom om produkterna och driva försäljning? Inom dagligvaruhandeln handlar det mesta av innehållet
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.