Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

5 tips – så jobbar Lidl med blixtkampanjer i sociala medier: ”Tillåter oss att gå utanför ramarna”

Publicerad: 29 september 2022, 13:30

Lidl:s närvaro på sociala medier präglas till stor del av det som kallas blixtkampanjer eller realtidsmarknadsföring. När #Swedengate trendade var man snabba med att lyfta fram sin rabatterade falukorv; när säsong två av Snabba Cash hade premiär gjorde man pastisch på densamma. Teamchefen Matthias Glöckler tipsar om hur andra kan lära av Lidl och förklarar varför man prioriterar de snabba inläggen: ”Vi får en chans att faktiskt kommunicera med vår målgrupp på ett sätt som de uppskattar.”

Ämnen i artikeln:

ToppnyheterLidlOTWJMWGolinGarbergsSociala medier

Andreas Rågsjö Thorell

andreas.thorell@resume.se


Hur ska varumärken bäst använda sina konton på sociala medier för bygga en relation med målgruppen, bygga kännedom om produkterna och driva försäljning? Inom dagligvaruhandeln handlar det mesta av innehållet

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev