Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 9 juni 2015, 07:25
Foto: Colourbox
Han blev världskänd med albumbet ’Get rich or die tryin’. Nu vill 50 Cent bli rik på sin egendesignade svenska kalsong.
Rapparen Curtis "50 Cent" Jackson har designat en egen kollektion för det svenska underklädesmärket Frigo Revolutionwear. Den senaste veckan har han lanserat samarbetet genom att publicera bilder på sig själv i kalsongerna på Instagram.
Men efter att ha lagt upp en rad olika bilder på sin vältränade kropp och egendesignade produkter tyckte dock 50 Cent till slut att hans fans fått se tillräckligt.
"This is the last picture ladies, I'm putting my clothes back on. Boy stop hating and get your sh!t together", skrev 50 Cent på Instagram.
Frigo grundades av svensken Mathias Ingvarsson och kalsongerna innehåller en patenterad pungpåse som gör att paketet hålls på plats och förhindrar att det uppstår svett och friktion. I våras gick 50 Cent in som investerare i bolaget, tillsammans med stjärnor som producenten Timbaland och basketspelaren Carmelo Anthony.
- Från det att jag för första gången hörde talas om Frigo visste jag att jag ville involvera mig i företaget, produkten är revolutionerande, sade 50 Cent i ett pressmeddelande.
Priset för 50 Cents Frigokalsong ligger på ungefär 100 dollar. Kollektionen innehåller även t-shirts och kommer att släppas till sommaren.
Viktor Bodelius