Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 13 augusti 2010, 08:55
På måndag drar LO igång sin kampanj inför valet. Budskapet: Regeringens politik är upp och ned.
En av LO:s affischer.
LO:s kampanj kommer att gå i två delar. Den första delen består av alliansen företrädare som är vända upp och ned. Den andra delen består av LO-medlemmar som är rättvända.
Satsningen består till största delen av en utomhuskampanj som totalt kommer att sitta på 27 700 ytor runt om i landet.
När valet närmar sig kommer den även att återfinnas som printkampanj i Aftonbladet och Metro.
– Vi vill få igång det politiska samtalet på arbetsplatserna runt om i landet. Sen vill vi såklart att människor ska rösta på Socialdemokraterna, säger Marie Linder, kommunikationschef på LO till Resume.se.
Den totala kampanjbudgeten ligger på nio miljoner kronor. Reklambyrå är ETC och mediabyrå är Adon.
– Regeringens politik är upp och ned. Det vill vi visa genom att ställa de borgerliga partiledarna och finansministern på huvudet, säger LO:s ordförande Wanja Lundby-Wedin i ett pressmeddelande.
Fredrik Thambert