Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag30.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Accenture köper The World Loves

Publicerad: 1 Oktober 2018, 12:48

Medarbetare på den kreativa byrån The World Loves.

Efter uppköp av bland annat designbyrån Fjord och e-handelsspecialistern Brightstep fortsätter konsultbolaget Accenture på samma spår och förvärvar den kreativa byrån The World Loves.


Ämnen i artikeln:

Accenture Interactive

Den kreativa byrån The World Loves erbjuder olika sorters kommunikationstjänster och har bland annat jobbat med SEB, Swish och Svenska Spel. Nu blir de en del av Accenture, ett ledande globalt företag som erbjuder tjänster inom strategi, konsulttjänster, digitalisering, IT och verksamhetsoptimering.

– Accenture Interactive hjälper många av världens främsta varumärken att omvandla digitala användarupplevelser genom att noggrant analysera och förändra varje länk i den digitala kundresan. Förvärvet av The World Loves verksamhet ger Accenture Interactive tillgång till eftertraktad kompetens och talang inom kreativ kommunikation och marknadsföring, vilket gör att vi nu kan bredda vårt erbjudande inom området ytterligare, säger Anatoly Roytman, chef för Accenture Interactive i Europa, Afrika och Latinamerika, i ett pressmeddelande.

Norden anses vara en tillväxtregion för Accenture Interactive, och nyligen tog Adam Kerj (som för övrigt förra året var med i Resumés karriärsöndag) över som ny kreativ chef för Accenture Interactive Nordics. Förvärvet innebär bland annat att The World Loves VD Per Ekwall kommer att arbeta nära ledningen på Accenture Interactive Nordics för att leda det nordiska teamet och skapa en gemensam strategisk vision.

– Vi är verkligen stolta över att bli en del av Accenture-familjen. Våra kunder kommer nu att få ett ännu bredare erbjudande där vi kombinerar vår befintliga kompetens med Accenture Interactives branschledande tjänster inom detaljhandel, kundupplevelse och upplevelsedesign. Vi ser fram emot att bli del av en global organisation som verkligen är med och formar framtidens digitala marknadsföring och kommunikation, säger Per Ekwall, VD på The World Loves

Ämnen i artikeln:

Accenture Interactive

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.