Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Nyheter

Acne försvarar kollektivavtalet

Publicerad: 19 Oktober 2009, 08:44

TCO lyfter nu fram värdet av att vara med i facket på ett högst påtagligt sätt. I en ny reklamfilm lyfter fackförbundet fram att kollektivavtalet är värt 80 000 om året.


Ämnen i artikeln:

PartizanAcneTCO

Acne Advertising har jobbat med TCO i två år. Nu drar en ny kampanj igån på tv och på webben.
– Vi ville hitta en tydlig idé som visar styrkan i den fackliga tanken, och som även ger ett rakt svar på frågan många ställer sig när det gäller facket; ”What’s in it for me”, säger Adam Springfeldt, cd på Acne Advertising i en kommentar.

Den nya reklamfilmen är producerad av brittiska Partizan och regisserad av Thomas Hilland, som tidigare gjort reklam frö Coca-Cola och Sony.

Kampanjen startar idag.

Tobias Rydergren


Ämnen i artikeln:

PartizanAcneTCO

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.