Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag23.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Acne hjälper Komplett

Publicerad: 24 Januari 2011, 10:04

Acne hjälper hemelektronikkedjan Komplett att ta sig ton på marknaden. Den nya kampanjen rullar nu ut med tv, print och banners.


Ämnen i artikeln:

Acne

Komplett är en nätbaserad kedja och väljer att ta fasta på detta i den nya reklamfilmen. Med hjälp av Acne ska man positionera sig gentemot konkurrenter som Elgiganten och Media Markt och Net on Net.

Företaget startades i Norge i början av 1990-talet och omsätter idag 4,47 miljarder kronor. Nu vill man skapa sig ett större namn på den svenska marknaden.

– Detta är det första externa resultatet av vårt samarbete som inleddes i november 2010. Vi använder humor och en enkel dramaturgi för att positionera Komplett som ett billigare alternativ. Även tempot och tonaliteten skiljer sig från alla skrikande konkurrenter där ute, säger Adam Springfeldt, Creative Director på Acne Advertising i en kommentar.

Hela kampanjen går i både Sverige och Danmark.

Arbetsgrupp

Kundansvarig: Elin Bäckman

Creative Director: Adam Springfeldt

Art Director: Johan Holmgren

Copywriter: Erik Bergqvist

Operativ projektledare: Sofie Holmström

Ansvarig Komplett: Erik Johannesson

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Acne

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.