Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Nyheter

Adam Kerj

Publicerad: 19 Januari 2009, 07:43

Adam Kerj, 40 år, creative director, Saatchi & Saatchi. Juryveteranen tar plats i 2009 års utomhusjury.


Ämnen i artikeln:

Saatchi & SaatchiAdam KerjMånadens Kampanj

Adam Kerj. Foto: Stefan Borgius

Hur många år har du varit i branschen?
– 16 år.

Vilka kunder jobbar du med?

– Carlsberg, Canal+, Läkare Utan Gränser, If och lite annat.

Vilken är din drömkund?
– Virgin Galactic.

Stoltaste ögonblick hittills i karriären?
– Guld och Silver i Cannes.

Bäst reklam just nu förutom byråns egna?

– Burger Kings “Whopper Virgins”.

Med så mycket erfarenhet, vad gör man för att fortsätta känna inspiration?

– Läser sparade mail från Magnus Jakobsson. Letar efter idéer i Ian Richtenthals papperskorg. En kreatör som gjort allt bra 2007/2008.

Om du inte fick jobba i reklambranschen, vad skulle du jobba med då?
– Täta Skittles-läckor runt om i världen. Just nu är det bara en hobby.

Vad är dina målsättningar för egen del under 2009?
– Förbereda mig för, och vinna NYC Maraton samt se till att Saatchi intar första platsen i The Gunn Report. Det blir med andra ord ett ganska bra år.

Linus Fremin


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.