Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

"Adrian har rätt stil för JC"

Publicerad: 29 juni 2009, 12:12

JC har under det senaste året varit inne i en stor förändingsprocess. Nu i höst ska det åter bli fart på försäljningen. Nästa vecka drar höstkampanjen igång.


Adrian Grenier är JC:s modell i höstkampanjen. Foto: Sasha Eisenman

Som Resume.se tidigare avslöjat har JC valt Adrian Grenier, känd från tv-serien Entourage, som sitt nya affischnamn.
– Adrian är sympatisk, laid-back och klär bra i jeans och t-shirt. Han har rätt stil för JC. Sedan tycker jag att Entorage är en bra tv-serie, säger Lea Rytz Goldman, vd på JC.

Vad är målet med kampanjen?

– Självklart att öka försäljningen, men även skapa uppmärksamhet. Att jobba med en kändis är ett gammalt beprövat knep. Adrians image kommer att stärka JC:s image.

Var det svårt att få honom att ställa upp?

– Ja det är klart att det var. Han var noga med att ta reda på vad JC stod för och ville prova kläderna. Han frågade också sina kompisar i Sverige. Det här är faktiskt den första reklamkampanjen han gör.

Var kommer den att synas?
– Filmen kommer att gå i tv. Sedan gör vi en rikstäckande utomhuskampanj. Vi kommer också att synas på webben, dagspress och populärpress.

Hur stor är satsningen?
– Ungefär som våra tidigare höstkampanjer?

Är det dyrt att anlita Adrian Grenier?

– Det är prisvärt.

Har du någon anekdot från filminspelningen?
– Något som var ganska kul var att Adrian Grenier kom körande själv till inspelningen. I en Toyota Prius. Det tycker jag speglar ganska bra vem han är. En kille som tänker lite mer.

Vem har gjort reklamen?
– Vi jobbar med Johan Månson som creative director och Annelie Carlsson som projektledare. Resten kommer från vår marknadsavdelning.

Ni förändrar även sortimentet inför hösten?
– Ja. Det senaste året har vi tappat lite fokus, då modet blev lite för smalt för våra kunder. Nu gäller det att gå tillbaka till JC:s grundkoncept: jeans och kläder som passar till jeans.

Vem blir kändisen i vårkampanjen?
– Vi har faktiskt inte planerat det ännu.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.