Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Aftonbladet lämnar Paradiset

Publicerad: 8 november 2007, 12:21

Efter två och ett halvt års samarbete, har Aftonbladet nu sagt upp sitt samarbete med Paradiset DDB. Någon ny reklambyrå är ännu inte utsedd.


- Jag kan bekräfta att det stämmer, men egentligen vill jag inte prata om det ännu eftersom vi ännu inte har bytt till något ny. När vi är klara med det så kan jag berätta mer, säger Anna Vegerfors, brand director på Aftonbladet.Aftonbladet för nu diskussioner med ett antal byråkonstellationer, men någon regelrätt byråpitch blir det inte.Aftonbladet har samarbetet med Paradiset i två och ett halvt år och tillsammans har man gjort flera uppmärksammade och belönade kampanjer, bland annat för lanseringen av Sportbladet.Ansvarig projektledare för Aftonbladet har varit Helena Westin, medan man arbetat med två kreatörsteam; Andreas Lönn & Jens Englund och Ola Lax & Magnus Wretblad. Ingen av dessa finns längre kvar på Paradiset, så ett byråbyte är därför inte helt oväntat.- Nej, så är det ju, konstaterar Anna Vegerfors.

Pia Grahn

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.