Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Aftonbladet taggar ner

Publicerad: 8 maj 2009, 07:48

Det var i oktober ifjol som Aftonbladet lanserade sin storsatsning med taggar. Med hjälp av en kod i tidningen skulle läsarna kunna se filmklipp i mobilen. Men taggarna i tidningen blir bara färre och färre.


Ämnen i artikeln:

Aftonbladet

Taggarna ska locka tidningsläsarna till extramaterial i mobilen.

Satsningen lanserades stort. Aftonbladet tryckte en extra bilaga när satsningen presenterades. Till en början förekom taggarna rikligt i tidningen.

Men i dagens tidning finns det bara en tagg.
– I starten fanns det en egen organisation för taggarna. Nu är det nattgänget som tagit över ansvaret och det är fortfarande ganska nytt för dem, säger Aftonbladets nya kommunikationschef Anna Körnung som ansvarade för lanseringen av taggarna.

Har det fungerat?
– Det har gått jättebra. Men det tar tid att lära in ett nytt beteende hos läsarna.

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

Aftonbladet

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.