Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag22.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

AGA gasar med Röjning

Publicerad: 22 September 2009, 05:02

Röjning har tagit hem uppdraget att lansera anrika AGA:s nya kolsyremaskin Aqvia. Uppdraget för AGA låg tidigare på Forsman & Bodenfors.


Ämnen i artikeln:

Göran BrobergRöjning

AGA:s Aqvia lanseras inom en månad. Reklambyrån Röjning har fått updraget.

Röjning fick uppdraget för AGA redan i våras. Då hade det anrika svenska gas-företaget bestämt sig för att lansera en egen kolsyremaskin. Tidigare hade bolaget varit leverantör till Wassermax.

Uppdraget att marknadsföra den nya produkten gick till Röjning.
– Vi kopplades in tidigt i processen och har tagit fram logotypen för Aqvia. Nu är det ungefär en månad kvar till att den lanseras i butik, säger Göran Broberg, vd på Röjning.

Det anrika industriföretaget AGA har i dagsläget ingen konsumentprodukt utan är inriktat på att leverera industrigaser. Det är därmed ett ganska stort steg som företaget tar nu i höst. Då kommer företaget att ta upp kampen med Sodastream och Wassermax på marknaden för kolsyremaskiner,
– Det kommer att bli en ganska aggressiv lanseringskampanj. Tyngdpunkten ligger på magasinsannonsering och ett stort butikskoncept.

Aqvia kommer prismässigt att lägga sig på runt 1300 till 1400 kronor. Det vill säga en bra bit från de billigaste maskinerna på marknaden.
– Det är en stabil, solid och snygg maskin.

Arbetsgrupp: AGA/Aqvia

Strateg: Göran Broberg
Planner: Georg Sivert
Ad: Joakim Hinders
Copy: Krister Maxe
Projektledare: Jan Erik Borg

Ansvariga AGA: Lone Wegener och Susanne Welwert

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

Göran BrobergRöjning

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.