Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 18 juni 2018, 08:40
Åkestam Holst nomineras i Cannes Lions audio-kategori för kampanjen "Voice of Change".
Tidigare i år kammade Åkestam Holsts kampanj "The Voice of Change" hem ett guldägg i kategorin audio. Nu nomineras kampanjen, som är framtagen för Europride 2018, även i Cannes Lions audio-kategori.
I kampanjen får lyssnaren följa Alex, som genomgått en könskorrigering, vars röst förändras i takt med hormoninjektionerna.
— För varje spruta testosteron som Alex fick, gjorde vi en ny röstinspelning. Och varje inspelning tog honom ett steg närmare hans riktiga jag. Efter flera månader kombinerade vi alla inspelningar till ett starkt meddelande, och en inbjudan till EuroPride 2018 i sommar. För EuroPride är en både en upplevelse för livet och en viktig samlingspunkt för att fortsätta driva förändring. Tillsammans är vi The Voice of Change, sa Britta Davidsohn, t.f. ordförande för Stockholm Pride, i samband med att kampanjen lanserades.