Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Åkestam Holst vann Posten – igen

Publicerad: 16 april 2008, 09:52

Den högprofilerade och omtalade pitchen har pågått i flera månader och Posten har valt mellan Storåkers, Forsman & Bodefors och innestående Åkestam Holst. Nu är det klart att Posten fortsätter med Åkestam.


Göran Åkestams byrå Åkestam Holst får förnyat förtroende av Posten.

– Ja, vi har fått förlängt avtal, säger Göran Åkestam.
– I upphandlingen har vi föreslagit hur man ska ta reklamen vidare och det ska vi nu börja jobba med. Nu börjar en intern förankringsprocess på Posten och vi hoppas kunna se resultat relativt snabbt, fortsätter han.
Kreatörerna Calle och Olle kommer också fortsätta med uppdraget tillsammans med Åkestam Holst.

Varför tror du att Posten valde att fortsätta jobba med er?
– Det går inte att bortse ifrån att vi kan Posten efter att ha jobbat tillsammans med dem i flera år. Vi har gjort bra reklam som har funkat för Posten och då är det bra att bygga vidare på den.

Varför skulle man ut i en pitch i så fall?
– Jag har all respekt för att så stort bolag som Posten måste åtminstone var tredje år ser över sina leverantörer så att de säkerställer att de har de bästa. Det är skönt för oss också att veta. Det ger oss en bättre plattform.

Svenska Postens fusion med danska Posten kommer också ge nya förutsättningar för kommunikationen.

Maria Lindholm

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.