söndag4 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Åkte ut ur Sveriges mästerkock – startar mattidning

Publicerad: 16 januari 2015, 08:22

Anne Aobadia. Foto: Pressbild.

Anne Aobadia fick ingen finalplats i Sveriges Mästerkock – men hon ger sig inte. I slutet på mars lanserar hon nämligen tidningen Matkärlek.

Ämnen i artikeln:

Sveriges Mästerkock

Yasmine Winberg

yasmine.winberg@resume.se


Anne Aobadia åkte ur Sveriges Mästerkock i gårdagens kvqalomgång. Den nya tidningen kommer att släppas av förlaget Mediavänner och ska handla om mat och hälsa.

– Det är en fantastisk upplevelse att ha kommit så här långt. Men att få dra igång en tidning för alla som älskar mat och lågkolhydratkost slår ännu högre, säger Anne Aobadia i en kommentar.

Anne Aobadia har ett förflutet som redaktör för den nu nedlagda Mat & Hälsa och blir ansvarig utgivare och chefredaktör för Matkärlek.

Tidningen kommer förutom i pappersutgåva att bestå av en sajt, bloggare och en receptbank.

– Vi vänder oss till alla som är intresserade av lågkolhydratkost - såväl kvinnor som män. Men den största målgruppen är säkert den medvetna kvinnan, från 30 år och uppåt.

Trots den mängd mattidningar som finns på marknaden i dag tror Mediavänners vd BG Nilensjö ändå på den nya tidningen.

– Vi har haft som ambition att bli Sveriges största förlag inom matsegmentet, med Matkärlek så känns det som att vi har tagit den positionen, säger han.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev