Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Nyheter

Åkte ut ur Sveriges mästerkock – startar mattidning

Publicerad: 16 Januari 2015, 08:22

Anne Aobadia.

Foto: Pressbild.

Anne Aobadia fick ingen finalplats i Sveriges Mästerkock – men hon ger sig inte. I slutet på mars lanserar hon nämligen tidningen Matkärlek.


Ämnen i artikeln:

MediavännerSveriges Mästerkock

Anne Aobadia åkte ur Sveriges Mästerkock i gårdagens kvqalomgång. Den nya tidningen kommer att släppas av förlaget Mediavänner och ska handla om mat och hälsa.

– Det är en fantastisk upplevelse att ha kommit så här långt. Men att få dra igång en tidning för alla som älskar mat och lågkolhydratkost slår ännu högre, säger Anne Aobadia i en kommentar.

Anne Aobadia har ett förflutet som redaktör för den nu nedlagda Mat & Hälsa och blir ansvarig utgivare och chefredaktör för Matkärlek.

Tidningen kommer förutom i pappersutgåva att bestå av en sajt, bloggare och en receptbank.

– Vi vänder oss till alla som är intresserade av lågkolhydratkost - såväl kvinnor som män. Men den största målgruppen är säkert den medvetna kvinnan, från 30 år och uppåt.

Trots den mängd mattidningar som finns på marknaden i dag tror Mediavänners vd BG Nilensjö ändå på den nya tidningen.

– Vi har haft som ambition att bli Sveriges största förlag inom matsegmentet, med Matkärlek så känns det som att vi har tagit den positionen, säger han.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.