Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Alchemy DDB öppnar i Malmö

Publicerad: 20 september 2018, 09:36

Alchemy DDB:s Malmökontor kommer att ledas av Lily Smajli Gashi som hämtas över från Google.

I januari öppnade Nord DDB upp tjänstedesign- och innovationsbyrån Alchemy DDB. Nu slår den nystartade byrån upp portarna på sitt Malmökontor.


Ämnen i artikeln:

Alchemy DDBNord DDB

Tjänstedesign- och innovation är något som de flesta tror att de traditionella reklambyråerna kommer vara alltmer involverade i framöver. Nord DDB öppnade i januari upp avdelningen Alchemy DDB som ska syssla med just tjänstedesign- och innovation. Sedan dess har byråns personalstyrka växt från 10 till 18 personer.

– Vi kommer att kunna serva våra kunder i hela Norden och fortsatt jobba integrerat med flera av NORD DDBs befintliga uppdrag, såväl som enskilda uppdrag för Alchemy. Det betyder att vi kommer kunna hantera ännu mer komplexa uppdrag inom tjänster, e-handel och digitala plattformar, kommenterade Niclas Melin, vd på Nord DDB, i samband med att Alchemy DDB annonserades.

Nu öppnar man även upp ett kontor i Malmö.

– Vi tycker om Malmö väldigt mycket. Det finns en stor nyfikenhet och potential i regionen och det är en etablerad marknad för kvalificerad service­design. Därför tycker vi det känns jätteintressant att komma in med vårt helhetserbjudande inom digital produkt och tjänsteutveckling utifrån ett varumärkesperspektiv, säger Carl Nordling, VD på Alchemy i ett pressmeddelande.

Det nya kontoret kommer att ledas av Lily Smajli Gashi som tidigare jobbat på bland annat Google och CDON.

– Efter CDON har jag funderat på vad jag verkligen vill göra och när jag började prata med Alchemy och deras målsättningar kändes det självklart. Att jag dessutom kan tillföra min expertis inom digital tillväxt känns extra kul, säger hon.

I och med öppnandet av det nya kontoret utökar man även sitt Growth-erbjudande som hjälper bolag skapa tillväxt och optimera sina digitala kanaler.

– Det känns viktigt för oss att inte bara hjälpa kunderna med strategi, koncept och design av produkterna och tjänsterna utan att faktiskt också ta ansvar för lansering och få dem att växa. Då skapar vi en naturlig cykel av insikt, design och optimering. Det är något vi har velat göra sedan starten och när vi nu träffade rätt person för att göra det så bestämde vi oss för att köra, avslutar Carl Nordling.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Alchemy DDBNord DDB

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.