Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Alecta drar ner på tv-reklamen satsar på Vasaloppet

Publicerad: 18 december 2008, 12:45

Pensionsföretaget Alecta blir en av Vasalopppets huvudsponsorer. Prislappen ligger på 1,8 miljoner kronor.


Ämnen i artikeln:

AlectaVasaloppet

Starten för Vasaloppet 2008. Foto: Nisse Schmidt

– Det motsvarar ungefär två veckors tv-reklam. Vi bedömer att det här kommer att ge mer, säger Eric Österberg kommunikationschef på Alecta.

Alecta kommer med satsningen på Vasaloppet att behålla sin marknadsföringsbudget intakt. Den traditionella reklamen får stå tillbaka för sponsringssatsningen.
– Som pensionsföretag är det naturligt att tänka långsiktigt. Detta gäller även när man ska åka Vasalopper. Det gäller att träna målmedvetet, därför tycker vi att det passar bra att sponsra.

Eric Österberg själv kommer dock att stå bredvid spåret under loppet nästa år.
– Jag har åkt en del skidor, men får nog träna upp mig till 2010. Det gäller att vara långsiktig både när man tränar och sponsrar.

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

AlectaVasaloppet

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.