Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Nyheter

Aller Media lämnar TS

Publicerad: 15 Februari 2017, 08:43

Nu slutar Aller Media redovisa sina upplagor i TS. De kommer istället fokusera på att berätta om sina varumärkens räckvidd.


Ämnen i artikeln:

TidningsstatistikUpplaga

Aller Media har märkt av samma trend som de flest andra tidskriftshus de senaste åren: de tryckta upplagorna faller medan det digitala läsandet ökar. Då de förstnämnda redovisas i TS ger de inte en fullskalig bild av dagsläget. Så resonerar Aller Media när de nu hoppar av mätningen.

– Vi når våra läsare, följare, användare och besökare i så många fler kanaler nu än bara via de tryckta tidningarna. Därför är det våra varumärkens sammanlagda räckvidd via alla olika kanaler som är det relevanta för oss och våra samarbetspartners, säger Lotta Cederbom, kommersiell direktör på Aller media, i en kommentar.

Rapporteringen av sålda upplagor för helåret 2016 kommer att redovisas via TS i mars 2017. Det blir sista gången de finns med i mätningen. Aller media kommer fortsättningsvis att rapportera varumärkenas räckvidd via Orvesto konsument. Totala sålda upplagesiffror kommer att redovisas en gång om året, och finnas tillgängligt via Ocast och på aller.se.

Fredrik Thambert


Ämnen i artikeln:

TidningsstatistikUpplaga

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.