Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Alshammar i ATG:s OS-kampanj

Publicerad: 6 augusti 2008, 08:30

Det blir simstjärnan Therese Alshammar som får huvudrollen i ATG:s OS-kampanj.
– Målet är att konkretisera vårt långa samarbete med de svenska olympierna, säger Nils Ekmark varumärkeschef på ATG.


ATG har sponsrat de svenska olympierna i snart 30 år. Spelbolaget är huvudsponsor, vilket ger dem rätten att använda olympierna exklusivt under OS. Valet föll på Therese Alshammar som även lyftes fram under Olympiatravet i våras.

Kampanjen omfattar reklamfilm i TV4, annonsering i tidningar och webb. ATG kommer även att genomföra aktiviteter på Solvalla på lördag. Bland annat ska Jenny Kallur dela ut pris till vinnaren av första V75-loppet.

Bakom kampanjen ligger ATG:s reklambyrå Åkestam Holst.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.