Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag12.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Amazon utvecklar annonserbjudandet

Publicerad: 29 Januari 2019, 09:42

Nya mätpunkter ska visa huruvida en köpare är återvändande eller om de i samband med köpet kom i kontakt med varumärket i fråga för första gången.


Ämnen i artikeln:

Amazon

Det senaste året har Amazon stärkt sitt annonserbjudande i jakten på att ta upp kampen med Google och Facebook om annonspengarna.

Man har bland annat börjat med att skicka ut testprodukter till användare och satsat på microinfluencers.

Nu väljer man att införa en ny mätpunkt som ska hjälpa annonsörer i jakt på nya kunder. Mätpunkten, som kallas "new-to-brand", ska visa hur många nya kunder en kampanj på plattformen lyckats locka, det rapporterar Adnews.

– Annonsörer får nu de verktyg de behöver för att beräkna hur mycket det kostar att komma i kontakt med nya kunder på Amazon samt vilka kanaler som är mest effektiva för att locka till sig dem, berättar en talesperson för nätgiganten.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Amazon

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.