Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Amazons annonsintäkter ökade med 18 procent

Publicerad: 29 juli 2022, 07:27

Foto: Amir Nabizadeh/TT

Amazons kvartalsrapport visar en ökande annonsaffär, samtidigt som försäljningen verkar halta.


Ämnen i artikeln:

AmazonNyheter

Amazons resultat från senaste kvartalet visar på ökad annonsaffär. Intäkterna för annonsering har ökat med 18 procent år-till-år, och för Q2 2022 landade intäkterna på totalt 8,7 miljarder dollar. Bland annat tack vare uppdateringar av sin annonsplattform, och lanseringen av Amazon marketing stream. Verktyget skickar analyser av annonser för sponsrade produkter, ett viktigt sätt för varumärken att synas på sajten, till annonsörer i realtid.

Men onlineförsäljningen har visat minskande resultat, och Amazon valde nyligen att höja priset för medlemskap i Prime i flera länder. Framåt så kommer Amazon satsa på Prime-medlemmarna, säger en expert till Adage, eftersom det är en viktig del inte minst av annonsaffären. 

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Ämnen i artikeln:

AmazonNyheter

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.