Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

AMF dominerar Arlanda

Publicerad: 8 november 2007, 12:21

I natt började Arlanda ändra skepnad. Under en månads tid har AMF Pension köpt alla annonsytor på flygplatsen, plus en hel del som inte är det i vanliga fall.


Projektet är ett samarbete mellan AMF Pension, JC Decaux och Luftfartsverket - som driver Arlanda. Under 30 dagar har AMF Pension köpt alla befintliga reklamytor på Arlanda, plus 70 procent till som inte finns i vanliga fall. Till exempel de som brickor man lägger mobiltelefonen på när de ska röntgas vid säkerhetskontrollen, och 3 000 nackskydd. Kampanjen görs för att lansera en ny produkt, AMF Aktiv.- Vi vill nå människor som är aktiva, och det gör vi på Arlanda, säger AMF:s vice vd Ingvar Skeberg. Här kommer de att möta både fysiska människor och udda reklamytor.På Arlanda kommer AMF Pension också att ha mobila säljare, eftersom kampanjen både syftar till att bygga kännedom om den nya produkten och skapa avslut. Hur många nya kunder AMF hoppas knyta till sig vill Ingvar Skeberg inte svara på, men man räknar med att nå 120 000 personer under dessa 30 dagar.- Vi har inget kontorsnät, utan försöker kommunicera på lite annorlunda sätt, berättar han. Pensionsförsäkringar är inte så roliga produkter, speciellt inte i dag. Men har man mod tror jag det går att skapa en bra position.Kampanjen har gjorts med hjälp av ett flertal byråer: Reklambyrån Publicis, Ogilvy Event, Broadmind och Moonwalk. För Luftfartsverket är detta ett sätt att testa nya reklamytor.

Karin Jansson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.