Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

AMF kräver redogörelse av Ogilvy

Publicerad: 8 november 2007, 12:21

Resumé har varit i kontakt med flera av Mindshares tv-intensiva kunder, men de flesta har fortsatt förtroende för mediebyrån och vill inte kommentera Niclas Fröbergs affärer.


Det gäller bland annat Volvo, en av de största kunderna på Mindshare, som kontinuerligt visar sina reklamfilmer i TV4.- Nej, vi har inga kommentarer alls och vi kommer att fortsätta vårt samarbetet med Mindshare precis som förut, säger Jennifer Downes som är presskontakt på Volvo Personvagnar.OLW är en annan tv-intensiv kund på byrån.- Vi har fortsatt fullt förtroende för Mindshare, säger Christoffer Schreil, marknadschef på OLW.Ingvar Skeberg, marknadsdirektör på AMF Pension, vill däremot nu ha en redogörelse för det som skett av Lars Blomberg, vd för Ogilvy Sverige.- Vi har läst det som stått i Resumé och fick utifrån det som stod förra veckan ett svar av Niclas Fröberg, som vi var nöjda med. Nu har det framkommit nya uppgifter, men eftersom Niclas på grund av policy inte får säga något i frågan, så har jag istället bett Lars Blomberg som styrelseordförande om en redogörelse för det som skett. Det får jag om en vecka, säger Ingvar Skeberg.Han vill inte spekulera kring vad den diskussionen kan mynna ut i.- Vad jag möjligtvis kan tillägga är att Niclas varit en föregångare när det gäller etik i den här branschen. Han var den första att skriva på Annonsörföreningens etiska regler för mediebyråer, och det kan man hålla i minnet i dagsläget, säger Ingvar Skeberg.

Pia Grahn

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.