Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag20.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Andra vinstchansen för Ingo

Publicerad: 18 Juni 2018, 08:16

INGO:s kampanj "Read proof sharing" för nyhetsmagasinet Fokus nomineras i kategorin mobil.


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions 2018Cannes LionsIngo

Resumé har tidigare berättat om INGO:s kampanj "Read proof sharing" för nyhetsmagasinet Fokus. Nu nomineras kampanjen i Cannes Lions mobil-kategori data & insights..

Kampanjen, eller snarare funktionen, är tänkt att uppmuntra läsare att faktiskt läsa hela artikeln innan de trycker på dela-knappen. Om läsaren stannat länge på sidan och scrollat hela vägen ned syns det i de fall de väljer att dela artikeln.

– Detta är en viktig kampanj, inte bara i Sverige där vi ju snart har val, utan också i hela världen. Vi hoppas att många publikationer är lika smarta som Fokus och installerar denna plug-in och så sätt gör världen lite mer sanningsenlig, berättade Björn Ståhl, ECD på INGO i samband med att kampanjen släpptes.

Under morgonen presenterades även shortlists för kategorierna utomhus, design, audio och print. Den enda svenska nomineringen i de övriga kategorierna var Åkestam Holst vars "kissannons" för IKEA kammade hem två nomineringar i print.

Totalt nominerades 90 bidrag i mobile-kategorin.

Den svensk-amerikanska designbyrån North Kingdom finns även de med bland de nominerade. Byrån står listade som produktionsbolag för BBDO New York-kampanjen "Snapchat music video" som fått två nomineringar.

Arbetsgrupp:
Fokus:
Claes de Faire, chefredaktör, Marie Henning, marknadschef, David Lundgren, IT ansvarig.
INGO:
Max Hultberg, AD, Rasmus Andersson, Copy, Stefan Kinngren Digital Developer, Fredrik Casservik, Final Art, Björn Ståhl, CD

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.