Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 18 juni 2018, 08:16
INGO:s kampanj "Read proof sharing" för nyhetsmagasinet Fokus nomineras i kategorin mobil.
Resumé har tidigare berättat om INGO:s kampanj "Read proof sharing" för nyhetsmagasinet Fokus. Nu nomineras kampanjen i Cannes Lions mobil-kategori data & insights..
Kampanjen, eller snarare funktionen, är tänkt att uppmuntra läsare att faktiskt läsa hela artikeln innan de trycker på dela-knappen. Om läsaren stannat länge på sidan och scrollat hela vägen ned syns det i de fall de väljer att dela artikeln.
– Detta är en viktig kampanj, inte bara i Sverige där vi ju snart har val, utan också i hela världen. Vi hoppas att många publikationer är lika smarta som Fokus och installerar denna plug-in och så sätt gör världen lite mer sanningsenlig, berättade Björn Ståhl, ECD på INGO i samband med att kampanjen släpptes.
Under morgonen presenterades även shortlists för kategorierna utomhus, design, audio och print. Den enda svenska nomineringen i de övriga kategorierna var Åkestam Holst vars "kissannons" för IKEA kammade hem två nomineringar i print.
Totalt nominerades 90 bidrag i mobile-kategorin.
Den svensk-amerikanska designbyrån North Kingdom finns även de med bland de nominerade. Byrån står listade som produktionsbolag för BBDO New York-kampanjen "Snapchat music video" som fått två nomineringar.
Arbetsgrupp:
Fokus:
Claes de Faire, chefredaktör, Marie Henning, marknadschef, David Lundgren, IT ansvarig.
INGO:
Max Hultberg, AD, Rasmus Andersson, Copy, Stefan Kinngren Digital Developer, Fredrik Casservik, Final Art, Björn Ståhl, CD