Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Andreas Slätt

Publicerad: 7 oktober 2009, 10:15

Andreas Slätt, marknadschef på Unibet och nominerad till Sveriges bästa marknadschef i kategorin Online.


Andreas Slätt

Grattis, hur känns det?
- Det känns såklart oerhört smickrande och jättespännande att vara nominerad.

Vad har varit ert mest lyckade marknadsföringsdrag 2009?
- Att vi har lyckats arbeta fram en tydlig strategi, både hur vi vill agera, och nå ut i TV, online och print. Samt att vi har lyckats göra väldigt konkreta kampanjer med ett tydligt budskap.

Vilka kanaler har funkat bäst för er del?

- Online och tv är de kanaler som fokus har legat på och är således också de som gått bäst. I somras testade vi även på radio när vi ville nå ut med en kampanj om livebetting och poker, vilket även det fungerade oväntat bra.

Hur anser du att 2009 har varit. Ett skitår?
- Nä, det tycker jag inte. Vår kommunikation har fungerat väldigt bra och jag tycker att vi lyckats bli ännu tydligare i vår kommunikation, och stärkt vår roll som en stark utmanare mot spelmonopolet.

Vad har ni för förhoppningar för 2010?
- Ytterligare stärka vår roll, och fortsätta göra bra kommunikation.

Kommer ni se över era byråsamarbeten?

- Det är för tidigt att säga, men vi är oerhört nöjda med både våra media, reklam och PR-byråer.

Fotnot: Unibets byråer i Sverige är Perfect Fools & Naked (reklam/strategi), Starcom (mediebyrå) och Cohn & Wolfe (PR-byrå).

Läs mer om eventet 101 marknadschefer och de nominerade

Tero Marjamäki

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.