Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Annonser ska sälja privatlektioner

Publicerad: 27 mars 2009, 13:38

Reklambyrån Why Buddha? ställer gymnasieungdomar inför nästan omöjliga uppgifter i Stockholms tunnelbanevagnar i en kampanj för My Academy.


Annonser ska sälja privatlektioner

Reklambyrån Why Buddha? ställer gymnasieungdomar inför nästan omöjliga uppgifter i Stockholms tunnelbanevagnar i en kampanj för My Academy.

My Academy är ledande i Sverige inom privatundervisning i hemmet. Företaget vänder sig till barn och ungdomar från 0 år ända upp till gymnasieåldern.

– Vi ger gymnasieelever uppgifter som de ska klara av innan de kliver av. De är garanterat svåra att hinna lösa. Förhoppningsvis får eleven en tankeställare, det är kanske läge att vässa kunskaperna, säger Pierre Chamat, projektledare och ad på Why Buddha? i Göteborg.

Den här veckan drar en kampanj igång i tunnelbanevagnar, spårvagnar och bussar i Stockholm, Göteborg, Uppsala och Malmö. Målgruppen är gymnasieelever. Syftet med kampanjen är att de ska kontakta My Academy för att få hjälp att förbättra sina betyg i ämnen som språk, fysik och studieteknik.

Ta privatlektioner

Kund. My Academy
Byrå: Why Buddha?
Uppdragsgivare: Kristian Hansson och Marcus Håkanson
Arbetsgrupp: Pierre Chamat projektledare/ad, Kasper Owenede ad och Ola Sandell copy

Linus Fremin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.