torsdag28 september

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Annonsfest – då ökar hon takten

Publicerad: 8 november 2010, 12:38

Annonsboom – nu ökar även Family Living och Mama utgivningstakten.
– Efterfrågan på annons är så stor att vi måste möte den med fler utgåvor, säger chefredaktören Anna Zethraeus till Resume.se.

Ämnen i artikeln:

Family LivingAnna ZethraeusMama

MH

Magnus Helander


Anna Zethraeus, chefredaktör för Family Living och Mama. Foto: Carina Jäderström.

Flera tidskrifter har beslutat att öka utgivningstakten nästa år på grund av det gynnsamma läget på annonsmarknaden.

I förra veckan skrev Resume.se om tdiningen Amelia som ger ut ännu fler one shots nästa år.

Och det är fler Bonnier-titlar som ökar trycket, som Family Living och Mama.

– Efterfrågan på annons är så stor att vi måste möte den med åtta utgåvor (tidigare sex utgåvor) av Family Living – men det känns jättekul och läsarna välkomnar definitivt två nummer till. Dessutom kan vi ladda med ännu fler teman som passar inredningsintresserade familjer, säger Anna Zethraeus.

Gör ni några förändringar i innehållet?
– Vi behåller vår framgångsrika och familjevänliga mix; alltså; vi fortsätter att hälsa på i de mest kreativa roliga hemmen där barn har en självklar roll, servera både trendinspiration, gör-det-själv-tips och budgetknep som passar familjen och såklart massor av barnrumsinspiration i varje nummer.
Detta har visat sig falla både läsare och annonsörer i smaken.

Fortsätter ni med kändisar på omslaget, vilken typ av kändisar blir det? Är det mediekändisar som går bäst?

– Ja, vi fortsätter med att ha en känd familj på omslaget, där vi också kikar in hemma hos dem, vi får väldigt positiv respons på kändisar från alla möjliga olika branscher.

Anna Zethraeus är nöjd med tidniungsne utveckling.

– Det går jättebra för Family Living, vi ökar i senaste Orvestomätningarna, från 80 000 till 90 000 läsare. 10 000 nya läsare alltså.

Hon är även chefredaktör för Mama, som också ökar utgivningstakten.

– Mama går det också fantastiskt bra för. Vi har gjort vårt tjockaste nummer någonsin, nr 13 på 220 sidor kommer ut i butik den 23 november, säger Anna Zethraeus och fortsätter:

– Vi har haft ett fantastiskt bra annonsår. Mama ökade också i senaste Orvestomätningarna till 129 000 läsare, 5 000 nya läsare.

– Vi går upp i utgivningstakt för mama också nästa år – och går från 13 till 14 utgåvor, plus att vi kommer med två One Shots.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev