Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

ANR spänner samma segel som Rodeo

Publicerad: 2 Februari 2009, 10:26

Great minds think alike. Det blåser samma vindar i seglen i Kapp Ahl senaste kampanj som det gjorde i tidningen Rodeos modejobb i somras.


Ämnen i artikeln:

RodeoANR BBDO

Detalj av fotot i Rodeo till vänster. Bilden till höger kommer från Kappahls hemsida.

Stegar, uppspända segeldukar och marina modeller. Likheterna är slående.
Bilderna för Kapp Ahls kampanj togs i oktober.
Bilderna i modetidningen Rodeo togs drygt sex månader tidigare.

Fotograf Thomas Klementsson har tagit bilderna i Rodeo:
– Jag tycker själv att bilderna är väldigt lika. Det skulle vara roligt att få veta hur det har gått till. I övrigt har jag inga kommentarer, säger han till Resume.se.

ANR BBDO är Kapp Ahls byrå. Joakim Brinkenberg är projektledare och kundsansvarig för Kapp Ahl.
Han var själv inte inblandad i fotosessionen som genomfördes i oktober och har ingen därför ingen närmare förklaring till likheterna:
 – Bakgrunden är väldigt lik, men i övrigt ser jag inga större likheter, säger Joakim Brinkenberg.

Peter Willebrand

Ämnen i artikeln:

RodeoANR BBDO

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.