Nyheter
ANR spänner samma segel som Rodeo
Publicerad: 2 februari 2009, 10:26
Great minds think alike. Det blåser samma vindar i seglen i Kapp Ahl senaste kampanj som det gjorde i tidningen Rodeos modejobb i somras.
PW
Peter Willebrand
Detalj av fotot i Rodeo till vänster. Bilden till höger kommer från Kappahls hemsida.
Stegar, uppspända segeldukar och marina modeller. Likheterna är slående.
Bilderna för Kapp Ahls kampanj togs i oktober.
Bilderna i modetidningen Rodeo togs drygt sex månader tidigare.
Fotograf Thomas Klementsson har tagit bilderna i Rodeo:
– Jag tycker själv att bilderna är väldigt lika. Det skulle vara roligt att få veta hur det har gått till. I övrigt har jag inga kommentarer, säger han till Resume.se.
ANR BBDO är Kapp Ahls byrå. Joakim Brinkenberg är projektledare och kundsansvarig för Kapp Ahl.
Han var själv inte inblandad i fotosessionen som genomfördes i oktober och har ingen därför ingen närmare förklaring till likheterna:
– Bakgrunden är väldigt lik, men i övrigt ser jag inga större likheter, säger Joakim Brinkenberg.