Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Nyheter

Apollo tar fram ny grafisk profil - ska återspegla varumärkets position

Publicerad: 19 Juni 2018, 08:03

Resebolaget vill visa att man blivit en starkare och modernare aktör genom att modernisera loggan med bland annat nya färger och typsnitt.


Ämnen i artikeln:

Apollo

I samarbete med designbyrån Essen International har Apollo nu uppdaterat sin grafiska profil. Bland annat har färger och typsnitt bytts ut för att modernisera loggan och stärka sin ställning som en modern aktör på den nordiska marknaden. Även illustrationsmanér har adderats för att komplettera bild- och filmmaterial.

– Våra kunder kommer givetvis att känna igen oss men det ska synas att vi har blivit en starkare och mer modern aktör. Vi investerar mycket i att hitta nya, spännande resmål och i att erbjuda fler och olika restyper. Samtidigt är vårt grekiska arv en oerhört viktig del av vår identitet och det ska fortsatt synas, säger Linda Almström, Brand Manager på Apollo, i en kommentar.

De blå färgerna kommer att få en mer central roll i den nya loggan. Den nya grafiska profilen lanseras idag.

– Vi är kostnadseffektiva och pragmatiska, därför kommer övergången till den nya profilen att ske successivt. Eftersom det handlar om en modernisering av varumärket så kommer de två versionerna av logotypen att kunna leva parallellt, säger Linda Almström.

Den nya loggan kan du se här:

Alex Hartelius


Ämnen i artikeln:

Apollo

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.