Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Apoteket lämnar Springtime

Publicerad: 17 mars 2010, 08:28

Apoteket byter ut Springtime mot pr-byrån MS&L.
– Springtime har varit ett bra stöd under omregleringen, men nu är det ett annat läge, säger Eva Fernvall, varumärkesdirektör på Apoteket.


Apoteket valde Springtime som pr-byrå för tre år sedan.

– Då hade vi omregleringen fram för oss och var i ett annat läge. Nu behöver vi ha mer fokus på marknads- och konsument-pr, säger Eva Fernvall.
– Det gjorde att vi ville ändra vårt pr-uppdrag och därför gick vi ut i en pitch.

I februari bjöd Apoteket in fem byråer som de pratat med inför ett nytt pr-uppdrag, vilka vill Fernvall inte uppge, men i förra veckan valde de MS&L.

– De har ett strategiskt fokus på marknads-pr mot konsument. De har stor vana när det gäller produktlanseringar. De har också bra strategisk kompetens när det gäller att se till hela bolagets utveckling, säger Eva Fernvall om sitt val.

– Det är också en trygghet att veta att det är ett systerbolag till JKL, vilket gör att vi kan få tillgång till deras public affirs-kompetens.

Springtime jobbar med Apoteket mars ut. Sedan träder det nya avtalet i kraft.

Ulrika Fjällborg

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.