Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag20.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Appelberg i final i content marketing-VM

Publicerad: 15 Oktober 2013, 12:13

Appelbergs vd Calle Ericsson

Appelberg är nominerat med fyra bidrag i The International Content Marketing Awards. Därmed är Appelberg den svenska byrå som fått flest nomineringar i tävlingen.


Ämnen i artikeln:

Appelberg

– CMA Awards är den viktigaste internationella måttstocken inom vår bransch och vi är väldigt stolta över att vara den svenska byrå som fått flest nomineringar. Vi är också särskilt nöjda över att vi nominerats för produktioner där vi arbetar med flerkanalspublicering och där vi kunnat visa att produktionerna verkligen ger en positiv effekt för kunderna, säger Appelbergs vd Calle Ericsson.

Appelbergs nomineringar:
I kategorin "Best B2B: Industrial and Manufacturing" är Appelberg nominerat för tre produktioner:
- Tidningen Evolution som Appelberg utvecklat och producerat för verkstadsföretaget SKF sedan 1994. Evolution finns som tryckt tidning, webbversion, nyhetsbrev och som app.
- Tidningen Edge som Appelberg har utvecklat och producerat för verkstadsföretaget Seco Tools sedan 2010. Edge finns som tryckt tidning, responsiv webbversion och app.
- Tidningen Naphthenics som Appelberg utvecklat och producerat för kemiföretaget Nynas sedan 2012.

I kategorin "Best use of photography" är Appelberg nominerat för tidningen Shape som utvecklats och producerats för konsumentvaruföretaget SCA sedan 2006.

CMA Awards arrangeras av den brittiska branschorganisationen Content Marketing Association. Prisceremonin hålls i London den 27 november.

Ämnen i artikeln:

Appelberg

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.