Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Aqvilo tog Epicaguld för Nordeakampanj

Publicerad: 8 november 2007, 12:22

Sverige plockade hem ett guld i Epicas printklass. Vinsten togs i kategorin Financial Services av Nordea och Ogilvys nordiska byrå Aqvilo.


PARIS: Precis som i filmklassen fick Sverige fick nöja sig med ett guld i printdelen av Epica. Aqvilo Swedens belönade kampanj var Nordeas "Portfolio Campaign". Förra året lyckades Sverige vinna två printguld så 2002 var något av en besvikelse.Ytterligare ett nordiskt guld delades ut i print. Danska byrån & Co vann i klassen Footwear för sin kund Bianco.Fyra svenska bidrag nådde fram till finalplatser. Det var Lowe People för Becel, Collaborate för Länsföräkringar, Ericsson & Gullberg för Stockholm Vatten och Forsman & Bodenfors för GP.

Henrik Axelsson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.