torsdag2 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Årets guldäggskampanj driver med jävnojan

Publicerad: 27 januari 2011, 12:56

Som en del av årets Guldäggskampanj lanserar reklambyrån CP+B Europe hemsidan ejäv - Allt du behöver för att vinna. Ett sätt att avdramatisera en vanlig anklagelse att Guldäggsjuryn är jävig.

Ämnen i artikeln:

CP+B EuropeGustav MartnerGuldägget

Andreas Rågsjö Thorell

andreas.thorell@resume.se


Från hemsidan.

– Det finns många som menar att själva nätverkandet påverkar var vinsterna i Guldäget hamnar. Vi ville accentuera proffessionaliteten i juryn med hjälp av transparens och humor, säger byråns creative director Gustav Martner.

På hemsidan ejav.se mäts jurymedlemmarnas jävighet utifrån antalet Facebook-vänner i juryn. Guldäggsgeneralen är positiv till det humoristiska greppet.

– Det här är ett bra sätt at avdramatisera eftersom diskussionen kring möjliga jävsituationer alltid uppstår, säger Guldäggsgeneral Maja Siösteen.

Sedan tidigare i CP+B: s kampanjs har man kunnat se en filmen ”The 2010 Gold egg awards re-judged” . Där bedöms förra årets tävling av en jury i Riga, Hongkong och Ghana fått bedöma startfältet.

– Det ironiska greppet med hemsidan fungerar eftersom vi gjorde en seriös upptakt, säger Gustav Martner.

Har du själv upplevt jäv i samband med guldägget?
– I min mening är Guldäggsjuryn den mest samvetsgranna som finns. Man kan inte skoja på det sätt som vi gör om man inte är stensäker. På Hongkongs motsvarighet valde man att använda sig av tre influgna jurys för att bli ojäviga, avslutar Gustav Martner.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev