Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Årets Produkt kommer till Sverige

Publicerad: 22 september 2009, 13:48

Tävlingen Årets produkt kommer till Sverige.
4000 svenska konsumenter utser vilka varumärken som får använda utmärkelsen i marknadsföringen.


Årets produkt är en internationell tävling som anordnas i 35 länder.
Utmärkelsen brukar ha en positiv effekt.  Arrangörerna talar om försäljningsökningar på 10-30 procent som en effekt av en vinst i någon av kategorier som bland annat innefattar hudkräm, schampo och tvättmedel.

Vinnarna får använda utmärkelsen och logotypen i sin marknadsföring under ett år, som ett köpargument för konsumenterna.

Tävlingen arrangeras bland annat tillsammans med MTG. Och i juryn sitter bland annat Anders Ericson, vd för Sveriges Annonsörer.
- Det är intressant med en tävling som Årets Produkt eftersom den lyfter fram vikten av
marknadsföring. För att kamma hem utmärkelsen krävs att investeringarna i marknadskommunikation verkligen ger effekt, säger han.

Tävlingen avgörs i december.

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.