Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Arla är årets annonsör

Publicerad: 6 maj 2009, 14:07

Mejerijätten Arla är årets bästa annonsör.
Priset delas ut på Stockholm Mediaweek.


Ämnen i artikeln:

ArlaStockholm MediaWeek

Priset årets annnsör utses av en jury och ska belöna ett innovativt och kreativt mediearbete. Juryn motiverer valet av Arla:
”Denna annonsör är klart ledande i sin bransch när det gäller att utveckla och förnya sättet man kommunicerar på. Genom att utveckla innovativa lösningar i nya kanaler tillhandahåller man inte bara produkter utan också sann konsumentnytta med sina tjänster. Det rockar fett i mjölkfabriken.”

De övriga nominerade var:
Aftonbladet
Göteborgs Räddningsmission
McDonald’s

Juryn har utgjorts av:
Katarina Jerndahl, Electrolux – juryordförande
Peter Callius, SIFO Research International Sweden AB
Kristina Carlsson, Mediaedge:cia
Urban Hilding, Initiative Universal Media
Beatrice Lindvall, Procter & Gamble
Staffan Slörner, Försvarsmakten
Petra Stenqvist, Syrup
Hans Sydow, Saatchi & Saatchi
Johnnie Åkerström, Bizkit

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

ArlaStockholm MediaWeek

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.