Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag18.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Åsa Österlund

Publicerad: 22 Januari 2009, 13:53

Åsa Österlund, 35 år, copywriter, Ogilvy Stockholm Hon lovar att tillföra lugn till årets utomhusjury.


Ämnen i artikeln:

Ogilvy

Åsa Österlund

Hur många år har du varit i branschen?
– 8 år

Vilka kunder jobbar du med?
– American Express, DHL, Marabou, IBM.

Vilken är din drömkund?
– Ett möbelkonto vore inte fel.

Varför skulle en möbelkund vara ett drömkonto?
– Har haft en tidigare och är fascinerad av möbeldesign, gärna italiensk.

Stoltaste ögonblick hittills i karriären?
– Silverlejonet i Cannes för Nicorette. Det är den kampanj jag mest nöjd med under åren. Den hette SmokeWeek.com  och var en onlinekampanj för lansering av ett nytt nikotintuggummi för Nicorette.

Bäst reklam just nu förutom byråns egna?

– Valentin & Byhrs Edet-film är fin tycker jag, Limahl blir aldrig gammal!

Vad kommer du att tillföra utomhusjuryn?
– Jag är Våg, så jag kommer att tillföra lugn och eftertänksamhet och kanske gjuta olja på vågorna om det är några Lejon och Vädurar som ryker ihop.

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

Ogilvy

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.