Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 22 januari 2009, 13:53
Åsa Österlund, 35 år, copywriter, Ogilvy Stockholm Hon lovar att tillföra lugn till årets utomhusjury.
Ämnen i artikeln:
OgilvyÅsa Österlund
Hur många år har du varit i branschen?
– 8 år
Vilka kunder jobbar du med?
– American Express, DHL, Marabou, IBM.
Vilken är din drömkund?
– Ett möbelkonto vore inte fel.
Varför skulle en möbelkund vara ett drömkonto?
– Har haft en tidigare och är fascinerad av möbeldesign, gärna italiensk.
Stoltaste ögonblick hittills i karriären?
– Silverlejonet i Cannes för Nicorette. Det är den kampanj jag mest nöjd med under åren. Den hette SmokeWeek.com och var en onlinekampanj för lansering av ett nytt nikotintuggummi för Nicorette.
Bäst reklam just nu förutom byråns egna?
– Valentin & Byhrs Edet-film är fin tycker jag, Limahl blir aldrig gammal!
Vad kommer du att tillföra utomhusjuryn?
– Jag är Våg, så jag kommer att tillföra lugn och eftertänksamhet och kanske gjuta olja på vågorna om det är några Lejon och Vädurar som ryker ihop.
Linus Fremin
Ämnen i artikeln:
Ogilvy