Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Asien nästa för Farfar

Publicerad: 18 juni 2008, 12:22

Patrick Ståhle planerar att starta upp både Suddenly och Farfar i Asien. På Aegis strandbar i Cannes bekräftar han. – Inom 12 månader vore det kul att ha något klart.


Patrick Ståhle

CANNES. Patrick Ståhle var tidigare nordisk chef för Aegis. För två år sedan fick han möjligheten att driva Aegis Asien. En verksamhet betydligt mer omfattande än hans tidigare jobb. Testförsöket slog väl ut och sedan dess är Patrick Ståhle permanent chef för Aegis Asien som innefattar 13 länder och 50 bolag.

Får Patrick Ståhle bestämma blir det snart nytillskott i form av svenska Aegisbolag i Asien. Just nu tittar man på möjligheterna att starta upp bolagets svenska webbyråer Farfar och Suddenly i Asien.
– Jag ser väldigt gärna att någon av dem startar upp. Vi har bland annat diskuterat med Farfar om att starta upp i Tokyo. Suddenly skulle kunna starta i Australien. Det finns väldigt mycket möjligheter men det tar mycket resurser att starta upp i andra länder, säger Patrick Ståhle.

Vad finns det för tidsplan för de här uppstarterna?

– Jag hoppas att vi kan ha någonting i gång inom 12 månader.

Vad kostar det att etablera Farfar i Asien?
– Det är väldigt svårt att säga eftersom vi brukar etablera nya bolag tillsammans med våra kunder. Det handlar mer om en resursfördelningsfråga.

Uppvaktar ni någon av Farfars globala kunder så de kan se fördelar med att ha byrån i Asien?

– Absolut.

Resumé har utan resultat sökt Matias Palm-Jensen på Farfar för en kommentar.

Claes de Faire

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.