Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Askul designvinnare

Publicerad: 2 April 2009, 19:15

Ett guldägg och tre silverägg delades ut i designkategorin vid årets Guldäggsgala. Stockholm Design Lab tar hem ädlaste ägget för uppdragsgivaren Askul.


Ämnen i artikeln:

Stockholm Design LabGuldägget

Askuls förpckningar prisas med Guldägg.

Motivering Guldägg:
Vilket designår! Bland alla fantastiska bidrag i designklassen i årets guldägg fanns det dock egentligen bara ett som gjorde samtliga i juryn riktigt sura: sura för att vi inte själva lyckats lösa något uppdrag med en så enkel, pedagogisk och lustfylld design. Sura för att vi inte själva fått det roliga uppdraget att med skandinavisk design positionera och sälja till synes tråkiga och vardagliga kontorsprodukter. Fan, det måste varit as-kul! Och det blev as-bra!

Design (förpackningsdesign)   
Guld       Askul / Askul / Stockholm Design Lab
Silver    Byredo Parfums / Byredo Parfums / Acne Art Department
Diplom    Blossa 08 / Pernod Ricard Nordic/V&S Group / BVD. Blidholm Vagnemark Design
Diplom    GreenHeart / Sony Ericsson / No Picnic Packaging & Design
Diplom    Kronovalls Vinslott; Tirage 1999 / Åkesson Vin / Liedgren Design
Diplom    Renée Voltaire - Förpackningsdesign / Renée Voltaire / Designkontoret Silver
Diplom    Svegro / Svegro / Amore Systems
Diplom    Trust in Lust / RFSU / King

Design (visuell identitet)   
Silver    BRIO / BRIO / Planeta Design, BAS Brand Identity
Silver    Rodeo / Rodeo / Sandberg & Timonen
Diplom    Galleri Jonas Kleerup / Galleri Jonas Kleerup / Kurppa
Diplom    Skateboard / Röhsska Museet / Happy Forsman & Bodenfors
Diplom    Visuell identitet – TV4-Gruppen och undervarumärkena / TV4-Gruppen / Ohlsonsmith

Design (kommersiella miljöer)   
Diplom    Bokbuss för Kiruna kommun / Kiruna kommun / TheyGraphics, Muungano
Diplom    BRIO Store / BRIO / U.D. Urban Design
Diplom    Lindex – Grafisk identitet i butik / Lindex / BAS Brand Identity

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.