Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

ATG inleder samarbete med Filip & Fredrik

Publicerad: 6 februari 2019, 12:26

Fredrik Wikingsson som reporter för ATG:s program "Vinnare"

Under våren kommer lyssnarna att få höra "historier om såväl udda sportkaraktärer som anekdoter från stallet" i sponsrade inslag i Filip och Fredriks podcast.


Ämnen i artikeln:

ATGFredrik WikingssonFilip Hammar

Samarbetet med ATG är inte det första Filip Hammar och Fredrik Wikingsson gör inom spelbranschen. För tre år sedan betalade Casumo 3,4 miljoner i en Musikhjälpen-auktion för att få använda duon i en reklamfilm. Än så länge ligger dock projektet på is med små chanser att förverkligas.

För Fredrik Wikingsson innebär också samarbetet något av en återkomst till travvärlden då han under en kort period jobbade som reporter för ATG:s program "Vinnare". Enligt egen utsago fick han gå vidare eftersom han helt enkelt inte höll måttet.

– Det känns både logiskt och roligt att återuppta min livslånga fascination och frustration med de oberäkneliga fascinerande hästarna, säger Fredrik Wikingsson

Duon har även haft en travhäst, Lina Klipp, tillsammans med ATG-ambassadören Peter Forsberg.

Det första avsnittet där duon i sponsrade meddelanden kommer att prata om travsport sänds den 7 februari. Podcasten har i dag cirka 250 000 lyssnare i veckan.

– Det känns väldigt kul att återigen samarbeta med den här kreativa duon. I ett landskap där spelbolag upplevs som tjatiga känns det viktigare än någonsin att kommunicera med kunderna på ett underhållande sätt, att ge dem något extra. Filip och Fredrik experter på att väva samman högaktuella ämnen med en stor nypa humor och vi är övertygade om att det här kommer bli riktigt bra, säger Sten Andersen, chief marketing & PR officer på ATG.

Nyligen drog ATG även igång en contentsatsning inom hockeyn där man under SHL-matchernas powerbreaks berättar om odds och andra pågående matcher.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.