Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

"Att de råkar vara snygga gör inte saken sämre"

Publicerad: 22 februari 2010, 13:54

Nu satsar bostadsmäklaren Eklund Stockholm New York på stor annonsserie i SvD Magasinet. I annonsen profileras två av byråns kvinnliga mäklare med bild och presentation. – Att de råkar vara snygga gör inte saken sämre, säger Niklas Berntzon vd i Sverige.


Annonsen i Svd:s Magasinet.

Eklund Stockholm New York satsar nu på att i reklamen sätta mäklaren i centrum.
Det nya konceptet är hämtat från USA och är enligt Fredrik Eklund som är grundare för Eklund Stockholm New York, helt nytt koncept i Sverige.
– Vi är pionjärer som lyfter fram våra mäklare, de Svenska mäklarhusen är tyvärr väldigt rädda för att lyfta fram mäklarna i Sverige. De sätter hellre företagets varumärke framför att bygga relationer mellan kunden och mäklaren, säger Eklund.

Då Sverige saknat en mäklarbyrå med internationell profil såg Eklund att det fanns en möjlighet med att komma med något nytt till Sverige:
– Traditionellt göms mäklarna på byråerna och endast ett växelnummer finns på annonserna, och aldrig mäklarens ansikte. Men att sälja en lägenhet, och till viss del att köpa en, är en personlig service och det är en självklarhet för mig att alltid lyfta fram mina mäklare, säger Eklund.

Enligt Fredrik Eklund så har alla de största produktionsbolagen i Sverige hört av sig angående erbjudande om att göra en dokusåpa om Eklund Stockholm New Yorks mäklare:
– Hittills har vi valt att tacka nej till alla sådana förslag med anledningen av att vi aldrig tillåter kameror innanför våra väggar, det är väldigt viktigt att våra kunder hålls hemliga.

Bilderna på mäklarna till reklamen i SvD togs i New York och de som medverkade där som modeller till annonskampanjen var mäklarna Tin Tin-Rosén och Britt Marie Pielbusch.
– Vi tycker det är väldigt kul att bli profilerade på det här sättet, säger Pielbusch som är en av mäklarna som syns i annonskampanjen.

Daniel Nilsson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.