Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 26 februari 2019, 09:23
Vinsten i Årets byrå ger Söderhavet en positiv skjuts in i våren, säger Jesper Robinell, creative director.
I förra veckan korades de byråer i Sverige som har mest nöjda kunder i Regi och Resumés tävling Årets Byrå. Resumé gör en enkät med samtliga vinnande byråer för att ta reda på vad som ligger bakom topplaceringarna.
Söderhavet tog hem vinsten i kategorin "Varumärke & design 7-25 MKR".
Vad betyder den här vinsten för er som byrå?
– Mycket, vi har sedan vi vann för 3 år sedan hamnat 2a och 3a så det var kul att återigen ta förstaplatsen. Att vinna Årets byrå är viktigt för en mindre och fristående byrå som Söderhavet. Vi är oroligt glada och stolta, säger Jesper Robinell, creative director på Söderhavet.
Vad är det ni har lyckats med?
– Det är ett kvitto på att vi är på rätt väg med att lägga mycket tid och energi på våra kundrelationer, att hitta nya metoder för att arbeta kollaborativt och att inte underskatta vikten av att ha roligt tillsammans, samtidigt som vi gör fantastiska projekt ihop. Och att vi som jobbar här känner oss ännu mera stolta och det ger oss extra motivation och positiv skjuts in i våren.
Hur ska ni fira?
– Vi har inte riktigt bestämt än men efter sportlovet kör vi nog en rejäl middag och drinkar.
På andra och tredje plats i kategorin kom Paradigm Brand Consultancy och Invinn.