Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

AxiCom i Sverige får nytt ledarskap

Publicerad: 31 Augusti 2018, 07:47

Adam Erlandsson och Mattias Källman.

Den teknikinriktade pr-byrån kommer framöver att ledas av Mattias Källman och Adam Erlandsson, tidigare kundansvariga på AxiCom.


I inledningen av året meddelade holdingbolaget WPP att man skulle komma att slå ihop de två byråerna Cohn & Wolfe och Burson Marsteller. I Sverige kommer den sammanslagna byrån, Burson Cohn & Wolfe, att ledas av Marta Karlqvist, tidigare vd på Cohn & Wolfe.

Nu blir det ytterligare förändringar inom den svenska BCW-sfären. Den BCW-ägda pr-byrån AxiCom får nytt ledarskap i form av Mattias Källman och Adam Erlandsson. Både Mattias Källman och Adam Erlandsson har lång erfarenhet från AxiCom och har de senaste åren fungerat som kundansvariga på byrån. AxiCom har i dag sex anställda och en omsättning på åtta miljoner kronor.

– Det är lite lustigt och ovanligt i den här branschen, men AxiCom var både mitt och Adams första PR-jobb och det säger väl en del om att det är en miljö som man trivs i och kan utvecklas i. Vi är stolta över att få uppdraget och ser fram emot utmaningen att växa både lönsamheten och omsättningen, säger Mattias Källman i ett pressmeddelande.

AxiCom tillhör ett internationellt nätverk som efter Cohn & Wolfes och Burson Marstellers sammanslagning fått en tydligare roll inom WPP där nätverket har som ambition att bli det ledande nätverket inom tekniksektorn.

– Det är ett oerhört spännande läge att ta över rodret på AxiCom, både på grund av vad som händer med vårt varumärke och vad som händer på BCW. Även om vi är fristående från BCW så har vi ett bra och nära samarbete med dem, vilket ger oss möjlighet att erbjuda kunder det bästa av två världar; både vår expertis inom IT och teknik i kombination med BCW:s ledarskap inom kreativ konsument-PR och Public Affairs. Därmed kan vi skräddarsy och skala vårt erbjudande på ett sätt som andra byråer inom vår sektor kommer att ha svårt att matcha, säger Adam Erlandsson.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.