Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Bakdelen populär i miljöreklam

Publicerad: 6 december 2007, 12:54

Yang Fan är Kinas svar på Johan Renck. Men i stället för att använda en koröv i sin miljöreklam använde Yang Fan en mänsklig variant.


Det är den kinesiska miljöorganisationen Chinese Greenfamily Youth Association of Environment Protection som gjort en utomhuskampanj som ska uppmärksamma problemen med föroreningar.

Kampanjen använder bakdelar placerade på strategiska ställen för att få mesta möjliga uppmärksamhet.

Byrån som gjort kampanjen är den Bejingbaserade Guangdong Advertising där Yang Fan är kreativ chef.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.