Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Bakslag för plagiatvarumärket Supreme Italia

Publicerad: 3 juni 2019, 07:16

Uppmärksammade Supreme Italia befinner sig i konflikt med ett av samtidens mest hajpade klädmärken – Supreme. Nu kan varumärket har ridit på vågen för sista gången då de förlorat rätten till sina varumärken på den kinesiska marknaden.


Ämnen i artikeln:

PlagiatVarumärke

Supreme Italia ägs av International Brand Firm Limited. I förra veckan blev de av med innehavet till sina två registrerade varumärken på hemmamarkanden i Kina. Det rapporterar The Drum.

Detta skrev efter att Supreme New York, som har aklagat Supreme Italia för att missleda
kinesiska konsumenter, journalister, myndigheter och även företag som samsung genom att sälja plagierade kläder. I varumärkestvisten har Supreme Italia även sökt stöd av den kinesiska referingen.

Enligt den kinesiska varumärkesmyndigheten har Supreme US för närvarande inga varumärken registrerade i Kina, men enligt databasen har bolaget 85 anökningar som behandlas just nu.

Supreme Italia har två stora affärer i Shanghai med plagiat av Supreme-produkter, inklusive flera av modevarumärkets uppmärksammade samarbeten.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

PlagiatVarumärke

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.