Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Beckmans och Stopp bakom film till möbelmässan

Publicerad: 4 februari 2009, 14:08

Elever i årskurs två på Beckmans linje för reklam och grafisk form har tagit fram en reklamfilm tillsammans med postproduktionsbolaget Stopp. Målet - att locka besökare till möbelmässan.


Beckmans och Stopp bakom film till mässan

Temat för mässan är i år nivåer och för de klasser som ställer ut finns ytterligare ett tema – möten. Det tog eleverna på linjen reklam och grafisk form fasta på då de skapade reklamfilmen som ska locka besökare.

– Vi har både tagit fram en reklamfilm och en mässkatalog. Vi har jobbat utifrån möten och har försökt visa vad ett möte handlar om, det vill säga två parter som kolliderar med varandra. Vi har också velat visa att ett möte alltid resulterar i något nytt, säger Petter Prinz.

Filmen fungerar som en digital inbjudan. Den sprids via reklambloggar samt bloggar om möbler. Filmen visas även i en monter på mässan.

– I filmen integrerar alla prylarna, de möts och bildar en helhet och ett koncept. Möblerna som ställs ut på mässan finns även i filmen.

Filmen är gjord utan budget.
– Stopp gjorde postproduktionen. Vi ringde dit och berättade om filmen och frågade om de ville hjälpa oss.

Stopp gjorde jobbet pro bono. Dessutom har Ljud & Bildmedia hjälpt till med räls och dolly och Mekaniken har hjälpt till med ljus.

Möbelmässan Stockholm Furniture Fair pågår från idag, onsdag, till på söndag.

Stockholm Furniture Fair

Arbetsgrupp: Petter Prinz, Andreas Lewandowski, Linn Mork, Martin Wågnert, John Falk Rodén, Samuel Nilsson och Kalle Hagman

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.