Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Berghs gör succé i One Show

Publicerad: 8 maj 2009, 06:18

Berghs har gjort succé i reklamtävlingen One shows studenttävling college competition. Ett lag från skolan tog också hem tävlingen Client Pitch.


Ämnen i artikeln:

BerghsOne Show

Reklamstudenterna från Berghs; Gustav Johansson, Axel Söderlund, Axel Lindgren och Rasmus Keger har vunnit One Show Client Pitch.

I Client Pitch ska arbetsgruppen presentera sin reklamidé för en jury som består av creative directors. I år var uppdragsgivaren Longʼs Horseradish.

Gustav Johansson, Axel Söderlund, Axel Lindgren och Rasmus Keger från Berghs hade den bästa lösningen och tog hem segern.

Gustav Johansson förklarar deras idé i ett mejl.

”Vår lösning är alltså en häst. Vi tänkte såhär. En äkta gourmetprodukt består av två saker. Bra ingredienser och en bra historia. Vi berättar den något underliga historien om hur"horseradish" fick sitt namn. Nämligen genom den gamla tyska traditionen att pepparroten stampas av hästar för att bli mör och god.

Long's Horseradish ska ta upp den gamla traditionen på riktigt. Det skapar en historia som är så pass stark att den kan leva utanför vanliga mediekanaler. Vi använder oss av menyer på krogar, sociala media (online & offline), PR och inte minst, ett interaktivt matlagningsprogram i realtid.

Det vi älskar med den här kampanjen är att blanda gamla historier med modern teknik. Berätta gamla tyska skrönor med hjälp av sociala medier. Klassisk storytelling och teknik tillsammans.”

Här kan du se det vinnande bidraget

Bergsstudenterna jublar efter framgångarna.

Samma idé belönades också med ett guld i kategorin integrated branding. Men även de andra studenterna på Berghs höll sig framme. Av årets 90 nominerade bidrag kom 10 från Berghs. Nomineringarna ledde till följande priser.

Guld
INNOVATIVE BRANDING
Welcome to Lancaster (Ebba Hult)
INERTACTIVE ONLINE ADVERTISING
Long's great tastes (Erik Hogfeldt, Petter Hernmarck, Johan Björnserud)

Silver
INTERACTIVE ONLINE ADVERTISING
Hoofmade Horseradish (Axel Lindgren, Rasmus Keger, Gustav Johansson, Axel Soderlund)
INTERACTIVE WEBSITE
Welcome to Lancaster (Ebba Hult)

Brons
ONLINE ADVERTISING
Revealing the brand (Joel Ekstrand, Nick Sjostrom, Mattias Nygård)
The Food Profile (Erik Hogfeldt, Petter Hernmarck, Johan Björnserud)
INTERACTIVE / WEBSITE
MarketView (Robin Westergren, Therese Jonsson, Magnus Ivansson, David Prentell & Johan
Ekhager)

Merit
The Extraordinary Long Horseradish Family (Anna Oddbjörn, Saga-Mariah Sandberg, Tor
Lemhag, Jose Hernandez, Karim Walldén)
Preserving 1901 (Olof Berglof)

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

BerghsOne Show

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.