Nyheter
Berghs PR-studenter gör insats för Musikhjälpen
Publicerad: 13 december 2021, 13:22
Foto: Rodrigo Paras
En grupp PR-studenter från Berghs auktionerar ut 100 timmars arbete till högstbjudande, till förmån för Musikhjälpen. Dessutom kommer de besöka buren.
Förra veckan skrev Resumé om Familjens auktion till förmån för Musikhjälpen, där en hel grafisk profil tävlas ut. Studenterna på Berghs School of Communication vill inte vara sämre, och kommer erbjuda 100 timmars PR-arbete till högstbjudande.
Pengarna går till ändamålet att stoppa barnarbete, bland annat genom utbildning och stöd till utsatta barn.
– Att kunna ge barn möjligheten att få gå i skolan och på så vis undvika barnarbete känns oerhört viktigt. En värld utan barnarbete är en värld vi vill främja, säger Anton Kiuttu, Public Relations-student på Berghs School of Communication och en av initiativtagarna till auktionen.
Det vinnande varumärket kommer få ta del av studenternas kompetens kring krishantering, idégenerering, förtjänad uppmärksamhet, och mer. Dessutom kommer de besöka Musikhjälpen-buren, som i år står i Norrköping.
– Det känns väldigt kul att kunna göra något med det utrymme vi får genom vår skola, och extra kul att vi i år får besöka Musikhjälpen-buren tillsammans med vår klass. Alla är så engagerade och taggade på auktionen, säger Linnéa Pham, även hon Public Relations-student på Berghs.