Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag01.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

BerntzonBylund bakom nya Aftonbladet Plus

Publicerad: 2 April 2019, 11:14

Som strategisk kommunikationsbyrå har BerntzonBylund gett Aftonbladet Plus en ansiktslyftning, både till utseende och funktionalitet. Syftet är att höja användarupplevelsen.


Ämnen i artikeln:

AftonbladetAftonbladet PlusBerntzonBylund

Aftonbladet Plus lanserades redan för 16 år sedan och har i dag 250 000 kunder. Under flera månader har BerntzonBylund arbetat med prenumerationstjänstens grafiska identitet och funktionalitet. Byrån ligger dessutom bakom lanseringskampanjen som går upp i dag.

– Aftonbladet Plus är en mycket viktig del av vår affär och därför har vi lagt ned stor kraft på detta projekt. I samband med relanseringen har vi tillsammans med BerntzonBylund metodiskt jobbat oss fram till en ny profil och ett koncept vi känner fångar energin i Plus-tjänsten, säger Viktoria Gelin, marknadschef på Aftonbladet i ett pressmeddelande.

Målgruppen för kampanjen är Aftonbladet-läsarna.

– Vi har tillsammans med BerntzonBylund lagt en medieplan som håller sig främst till våra egna kanaler samt Schibsteds övriga nätverk, säger Viktoria Gelin i en kommentar.

BerntzonBylund har desssutom tagit fram en ny logotyp och kommunikationskoncept med mervärdesbegräppet "Plussa upp dig" inkluderat.

– Det har varit ett väldigt intressant projekt eftersom vi jobbat med varumärket hela vägen från gränssnittet på sajten till en omfattande digital kampanj. Ett exempel på komplexitet är att den nya logotypen ska klara många uppgifter; symbol vid artiklar, som call to action för konvertering samt binda samman Aftonbladet med Sportbladet och stå ut tydligt i reklamenheter, säger Hans Bylund, kundansvarig på BerntzonBylund i en kommentar.

Arbetsgrupp:
Aftonbladet
Viktoria Gelin, Marknadschef
Ted Kudinoff, Pluschef
Joachim Keller, Affärsutvecklare
Jennie Söderström, Projektledare

BerntzonBylund
Hans Bylund, Kundansvarig/CD
Patrik Dunard, Art Director
Daniel Holmgren, Copywriter
Hanna Carlsson, Operativ projektledare
Veronika Ekeberg Grannas, Produktionsledare
Dominic Pickard, Design Director
Claes Boklund, Digitalt/Front End
Adam Navér, Motion Graphics

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.