Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Billigare ungdomsreklam på TV3

Publicerad: 8 november 2007, 12:22

Norska TV3 dumpar sina priser på yngre tittare. Bruttopriserna i målgruppen 12-34 år sänks kraftigt. Desto dyrare är det att köpa tittare över 35 år.


- Vi är nyskapande och öppnar för en prisdifferentiering i de olika målgrupperna. Det är en välkänd internationell prismodell, säger norksa TV3:s försäljningsdirektör Lasse Kokvik till tidningen Kampanje.De yngre tittarna blir betydligt billigare att köpa än tidigare. Norska TV3 har tidigare haft ett fast TRP-pris (target rating point) på 4 350 norska kroner. För målgruppen 12-19 är den siffran nu nere på 2 900 och för målgruppen 12-34 är priset 3 950 norska kroner. Det ska dock inte ses som att norska TV3 blir en ungdomskanal.- Nei, så är det inte. Detta är en välkänd internationell prismodell som genomspeglar kanalens distribution och träffbild i enkla målgrupper, säger Lasse Kokvik till tidningen Kampanje.

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.